در این آموزش با مفهوم منابع اندروید در برنامه های زامارین آشنا می شویم و نحوه استفاده از آنها را در برنامه های خود یاد میگیریم همچنین آموزش خواهیم دید که چگونه از منابع اندروید در ضمینه شخصی سازی برنامه های اندرویدی و طریقه استفاده آنها در دستگاه های مختلف با سایز مختلف بهره ببریم.
-
بررسی اجمالی منابع اندروید
برنامه های اندرویدی به ندرت فقط شامل سورس کد هستند. اغلب برنامه های ما از تعداد مختلف فایل های گوناگون استفاده می کنند که شامل تصاویر ، ویدیو و صدا هستند این منابع جدا از سورس کد ها هستند و در زمان کامپایل با سورس کد ادغام خواهند شد تا تبدیل به فایل APK شوند تصویر زیر گویای این قضیه است.
-
منابع اندروید در زامارین
منابع اندروید دارای چندین مزیت در برنامه های اندروید هستند
- جدایی کدها : جدایی کدهای منابع شامل تصاویر، رشته ها، منوها، انیمیشن ها، رنگ ها، و غیره ما را در بومی سازی نرم افزار کمک خواهد.
- هدف قرار دادن دستگاه های متعدد : پشتیبانی ساده تر از تنظیمات مختلف دستگاه را بدونه تغییر دادن کدها فراهم می سازد.
- چک کردن زمان کامپایل : منابع ثابت هستند و در زمان کامپایل داخل نرم افزار می شوند . این عمل اجازه میدهد تا در زمان کامپایل منابع چک شوند به همین خاطر رفع خطا و مشکلات بسیار راحتر است .
هنگامی که یک پروژه جدید در Xamarin ایجاد می شود یک دایرکتوری خاص به نام Resources همراه با برخی زیر شاخه ها ایجاد می شود که در تصویر زیر مشهود است
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید منابع اندروید بر اساس نوع در یکی از زیر شاخه ها قرار می گیرید مثلا تصاویر در شاخه drawable و لایه ها در شاخه layout قرار گرفته است .
دو راه جهت دسترسی به منابع اندروید در برنامه های زامارین وجود دارید یکی از طریق برنامه نویسی و دیگری از طریق کد XML همچنین زمانی که اولین بار پروژه ایجاد می شود منابع پیشفرض ایجاد می شود که در تمامی دستگاه ها قابل اجرا و در صورتی که بخواهیم بر اساس نوع دستگاه و سایز مانبع خاص خود را داشته باشیم می توانیم شاخه های را ایجاد نماییم مثلآ در مثال زیر براساس زبان گوشی تصاویر مربوط به آن کشور را نمایش میدهیم مثلا resources/drawable-de برای زبان آلمان و فولدر resources/drawable-fr برای زبان فرانسه .
در ادامه مباحث به مفاهیم زیر خواهیم پرداخت
- مبانی اولیه منابع : استفاده از منابع اولیه و پیشفرض از طریقه برنامه نویسی
- تنظیمات بر اساس دستگاه : طراحی برنامه با پشتیبانی از رزولوشن های مختلف
- بومی سازی : استفاده از منایع بر اساس مناطق
منبع اصلی مطلب گرفته شده از سایت Xamarin
- ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ۰۱:۰۹
- 0
- محمدزاده
- مفاهیم پایه Xamiran, منابع اصلی زامارین اندروید, منابع اندروید | Android Resources
- 2,501 بازدید