تقریبا همه برنامه های کاربردی اندروید به نوعی از منابع استفاده می کنند. حداقل استفاده برنامه ها از منابع، استفاده از لایه های XML در طراحی هاست زمانی که شما اولین بار پروژه خود را د محیط ویژوال استادیو ایجاد می کنید ساختار منابع به صورت زیر خواهد بود
منابع اندروید در Xamarin

تعداد ۵ فایل بصورت پیشفرض در شاخه Resources دارد از قبیل

  • Icon.png : ایکون پیشفرض برنامه.
  • Main.axml : لایه پیشفرض برنامه . توجه داشته باشید که اندروید با پسوند Xml کار خواهد کرد ولی Xamiran.android با پسوند XAML.
  • Strings.xml : فایل رشته ای جهت کمک در ضمینه شخصی سازی برنامه . شما می توانید مقادیر متنی تعریف کرده و در کل برنامه از آن استفاده نمایید.
  • Resource.designer.cs : این فایل بصورت پیشفرض توسط Xamarin.Android  تولید می شود که شامل شناسه منحصر به فرد برای هر یک از منابع را در خود اختصاص داده است که همان کاربرد R.java را در برنامه اندروید دارد که در هر زمان بصورت اتوماتیک تولید می شود.
  • AboutResources.txt : این فایل چیز مهمی نیست و می توانید آن را از داخل پروزه حذف نمایید. در حقیقت در این فایل یک سری راهنمایی در مورد ساختار منابع داده شده است.

در مورد منابع اندروید باید این نکته رو بدونید اندروید در قسمت منابع فقط حساس به حروف کوچک برای اسامی منابع است اما زامارین حساس به حروف کوچه و بزرک است.همانطور که در مطلب مربوط به منابع در گذشته گفته شد زمانی که یک فایل به منابع اضافه می شود می توان از دو طریق به ان دسترسی داشت هم از طریق برنامه نویسی و هم از طریق سنتکس XML.

  • دسترسی به منابع اندروید از طریق برنامه نوسی

برای دسترسی به فایل های منابع از طریق برنامه نویسی ، اندروید به تمامی انها یک کد منحصر به فرد تخصیص داده است این کد از نوع عددی و int است که در داخل یک کلاس به نام Resource ذخیره شده است برای مشاهده تمامی این کدها باید یک سر به فایل Resource.designer.cs بزنید و زمانی که این فایل را باز کردید به تصویر زیر روبرو خواهید شد.
منابع اندروید در Xamarin
اگر دقت کنید تمام ایدی های منحصربفرد در داخل کلاسی از نوع خود هستند برای مثال وقتی شما یک تصویر به منابع اضافه می کنید Xamarin.Android این فایل را بروزرسانی کرده و کد منحصر به فردی تولید کرده و چون این منع از نوع فایل تصویر است آن را در قسمت Drawable تولید می کند پس بسته به نوع منع کد منحصر به فردی در کلاس مربوط به ان افزوده خواهد شد. این کار به ما این امکان را می دهد تا از طریق Resource.Drawable.Icon به ان دسترسی داشته باشیم. این فایل بطور معمول قابل ویرایش نست و اگر ان را تغیی دهید باز توسط Xamarin.Android جایگزین خواهد شد.پس زمانی که شما نیاز دارید تا از طریق برنامه نوسی به یک منبع دسترسی پیدا کنید طبق قاعده زیر باید عمل کنید

Resource.<ResourceType>.<ResourceName>
  • ResourceType : همان نوع منبع است که در تصویر بالا مشاهده کردید که شامل Drawable,Layout و غیره است
  • Resource Name : همان نام منبع است بدونه پسوند فایل

دسترسی به منابع اندروید از طریق Xml

برای دسترسی به منابع در فایل Xml نیاز دارید تا از قاعده زیر پیروی کنید

@<ResourceType>/<ResourceName>

به مثال زیر توجه کنید

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
              android:orientation="vertical"
              android:layout_width="fill_parent"
              android:layout_height="fill_parent"
              android:background="@android:color/background_light">
    <ImageView android:id="@+id/myImage"
               android:layout_width="wrap_content"
               android:layout_height="wrap_content"
               android:src="@drawable/pic" />
</LinearLayout>

منابع اندروید در Xamarin
منبع اصلی مطلب گرفته شده از سایت Xamarin

منبع : developer.xamarin.com
25 پست
محمدزاده
سابقه 10 ساله برنامه نویسی مایکروسافت شامل C# , WPF , ASP.Net , Asp.Net Mvc و چند سال اندروید کار کردم تا اینکه زامارین دست به کار شد الان 3 ساله برنامه های اندرویدم رو با ویژوال استادیو مینویسم و لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با دیگران شریک باشم
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , ,
مطالب مرتبط
مطالب نویسنده
مطالب مشابه
دیدگاه کاربران

برای نوشتن دیدگاه میتوانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر بصورت مهمان
ارسال نظر (مهمان):