در این آموزش با مفهوم منابع اندروید در برنامه های زامارین آشنا می شویم و نحوه استفاده از آنها را در برنامه های خود یاد میگیریم همچنین آموزش خواهیم دید که چگونه از منابع اندروید در ضمینه شخصی سازی برنامه های اندرویدی و طریقه استفاده آنها در دستگاه های مختلف با سایز مختلف بهره ببریم.

  • بررسی اجمالی منابع اندروید

برنامه های اندرویدی به ندرت فقط شامل سورس کد هستند. اغلب برنامه های ما از تعداد مختلف فایل های گوناگون استفاده می کنند که شامل  تصاویر ، ویدیو و صدا هستند این منابع جدا از سورس کد ها هستند و در زمان کامپایل با سورس کد ادغام خواهند شد تا تبدیل به فایل APK شوند تصویر زیر گویای این قضیه است.

Resources ها در زامارین

  • منابع اندروید در زامارین

منابع اندروید دارای چندین مزیت در برنامه های اندروید هستند

  1. جدایی کدها : جدایی کدهای منابع شامل  تصاویر، رشته ها، منوها، انیمیشن ها، رنگ ها، و غیره ما را در بومی سازی نرم افزار کمک خواهد.
  2. هدف قرار دادن دستگاه های متعدد : پشتیبانی ساده تر از تنظیمات مختلف دستگاه  را بدونه تغییر دادن کدها فراهم می سازد.
  3. چک کردن زمان کامپایل : منابع ثابت هستند و در زمان کامپایل داخل نرم افزار می شوند . این عمل اجازه میدهد تا در زمان کامپایل منابع چک شوند به همین خاطر رفع خطا و مشکلات بسیار راحتر است .

هنگامی که یک پروژه جدید در Xamarin ایجاد می شود یک دایرکتوری خاص به نام Resources همراه با برخی زیر شاخه ها ایجاد می شود که در تصویر زیر مشهود است

Resources ها در زامارین

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید منابع اندروید  بر اساس نوع در یکی از زیر شاخه ها قرار می گیرید مثلا تصاویر در شاخه drawable و لایه ها در شاخه layout  قرار گرفته است .

دو راه جهت دسترسی به منابع اندروید در برنامه های زامارین وجود دارید یکی از طریق برنامه نویسی و دیگری از طریق کد XML همچنین زمانی که اولین بار پروژه ایجاد می شود منابع پیشفرض ایجاد می شود که در تمامی دستگاه ها قابل اجرا و در صورتی که بخواهیم بر اساس نوع دستگاه و سایز مانبع خاص خود را داشته باشیم می توانیم شاخه های را ایجاد نماییم مثلآ در مثال زیر براساس زبان گوشی تصاویر مربوط به  آن کشور را نمایش میدهیم مثلا resources/drawable-de برای زبان آلمان و فولدر resources/drawable-fr  برای زبان فرانسه .

منابع اندروید در زامارین در ادامه مباحث به مفاهیم زیر خواهیم پرداخت

  • مبانی اولیه منابع : استفاده از منابع اولیه و پیشفرض از طریقه برنامه نویسی
  • تنظیمات بر اساس دستگاه : طراحی برنامه با پشتیبانی از رزولوشن های مختلف
  • بومی سازی : استفاده از منایع بر اساس مناطق

منبع اصلی مطلب گرفته شده از سایت Xamarin

منبع : developer.xamarin.com
25 پست
محمدزاده
سابقه 10 ساله برنامه نویسی مایکروسافت شامل C# , WPF , ASP.Net , Asp.Net Mvc و چند سال اندروید کار کردم تا اینکه زامارین دست به کار شد الان 3 ساله برنامه های اندرویدم رو با ویژوال استادیو مینویسم و لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با دیگران شریک باشم
برچسب ها: , , , , , , ,
مطالب مرتبط
مطالب نویسنده
مطالب مشابه
دیدگاه کاربران

برای نوشتن دیدگاه میتوانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر بصورت مهمان
ارسال نظر (مهمان):