از سری آموزش های قدم به قدم با مونو اندروید در خدمت شما هستم در این آموزش قصد دارم به ساختار یک پروژه اندورید در محیط ویژوال استادیو بپردازم
پس از ایجاد یک پروژه اندروید در ویژوال استادیو و باز کردن پنجره Solution Explorer با یک سری فایل و فولدر مواجه هستیم.
vs-project-structure

پوشه Components

این پوشه یکی از پوشه های ویژه برای زامارین است زیرا تمام کامپوننت های که شما از فروشگاه زامارین دانلود میکنید در پوشه قرار خواهد گرفت.

این فروشگاه شامل تعداد  بسیاری از کتابخانه های مفید، ویدجت رابط کاربر، پلاگین، و تم هاست برای مشاهده فروشگاه زامارین به اینجا مراجعه فرمایید

اگر شما با سرویس Nuget در دات نت کار کرده باشد این سرویس هم مانند این است که شامل برنامه های اندروید ، ios و ویندورفون است.

پوشه Assets

این پوشه شامل فایل های متنی ، فونتها ، فایل های صوتی و تصویریست که شما در برنامه به آن نیاز دارید و میتوانید با ارجاع به آن از فایل مورد نظر در
برنامه خود استفاده نمایید.
طریقه خوانده از پوشه Assets به صورت زیر است

using (StreamReader sr = new StreamReader (Assets.Open ("samplefile.mp3")))
 {
  content = sr.ReadToEnd();
 }

پوشه Resources

در این پوشه تمام منابع اندروید قرار خواهد گرفت اگر با اندوید در محیط های دیگز کار کرده باشید اندروید این منابع را با نام res خواهد شناخت
ولی در Xamiran این منابع با اسم Resources شناخته خواهد شد که اینن پوشه نیز خود به سه زیر پوشه تقسیم می شود.

  • Drawable
  • Layout
  • Values

پوشه  Drawable

این پوشه شامل تصاویر مانند فایل های با پسوند PNG، JPG می باشد که خود این پوشه چند نوع ویژه نیز دارد و این پوشخ جزء پیشفرض ها است
پوشه های دیگر جهت رزولوشنهای مختلف کاربرد خواهد داشت. پوشه های با نام های
Drawable-ldpi, Drawable-mdpi, Drawable-hdpi, Drawable-xhdpi, Drawable-xxhdpi
drawables
تمام این پوشه ها با dpi  به پایان می رسند و بسته به dpi  دستگاه که متوسط یا بالا یا خلیلی بالا مورد استفاده
قرار خواهد گرفت و زامارین بطور هوشمند از این پوشه ها در برنامه در حال اجرا استفاده می کند  مثلا اگر دستگاه
شما  XHDPI باشد پوشه drawable-XHDPI بجای drawable در نظر گرفته می شود

پوشه Layout

این پوشه شامل تمام طراحی های است که شما برای برنامه خود انجام دادید و با پسوند AXML هستند و توسط Android XML کنترل می شوند

این پوشه هم همانند پوشه Drawable میتواند بر اساس دستگاه های مختلف به چد گروه طبقه بندی شوند ، بر اساس dp

(Density-Independent Pixel)

پوشه Values

این پوشه هم جزء منابع رشته ای اندروید محسوب می شوند شامل متن ها مثلآ نام برنامه و یا متن های لیبل های برنامه و یا هر چیز دیگر را
می توانید در آن ذخیر و در برنامه خود از آن استفاده نمایید. تصویر زیر نشان دهنده چگونگی ذخیره مقادیر در فایل String.xml هست
strings
و بعد در طراحی های خود میتوانید از این فایل استفاده نمایید همانند تصویر زیر شما برای دسترسی باید از سینتکس زیر استفاده نمایید

      @string/Hello

androixml
و اندروید بطور خودکار بجای نام آن مقدار آن را نمایش خواهد داد .
خوب به پایان این آموزش از سری آموزش های قدم به قدم با مونو رسیدیم امیدورام مفید بوده باشد منتظر نظرات شما هستم

 

25 پست
محمدزاده
سابقه 10 ساله برنامه نویسی مایکروسافت شامل C# , WPF , ASP.Net , Asp.Net Mvc و چند سال اندروید کار کردم تا اینکه زامارین دست به کار شد الان 3 ساله برنامه های اندرویدم رو با ویژوال استادیو مینویسم و لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با دیگران شریک باشم
برچسب ها: , , , , , , , , , , , ,
مطالب مرتبط
مطالب نویسنده
دیدگاه کاربران

برای نوشتن دیدگاه میتوانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر بصورت مهمان
ارسال نظر (مهمان):